Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011

Η λήψη πολυβιταμινών κρύβει κινδύνους


ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πηγή...medicalnews.gr

Οι περισσότερες γυναίκες που παίρνουν πολυ-βιταμίνες το κάνουν για να είναι περισσότερο υγιείς και να ζήσουν περισσότερο. Ωστόσο τελικά … όχι μόνο δεν ζουν περισσότερο σε σχέση με τις γυναίκες που απορροφούν τις βιταμίνες μόνο από την τροφή τους αλλά επιπλέον κινδυνεύουν να φύγουν από τη ζωή νεότερες, σύμφωνα με μία νέα έρευνα των πανεπιστημίων της Μινεσότα στις ΗΠΑ και της ανατολικής Φινλανδίας.

Η μελέτη έρχεται να απομυθοποιήσει την χρησιμότητα των συμπληρωματικών βιταμινών, η οποία έχει καταλήξει να αποτελεί μια παγκόσμια βιομηχανία με τεράστιο τζίρο.

«Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, βλέπουμε μικρή αιτιολόγηση για τη γενικευμένη εξάπλωση των διατροφικών συμπληρωμάτων», γράφουν οι ερευνητές. Τα συμπληρώματα, που περιέχουν τις βιταμίνες Β, φυλλικό οξύ, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και χαλκό, φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο σε μεγάλες ποσότητες. Ο σίδηρος είναι το στοιχείο που φαίνεται να προκαλεί την μεγαλύτερη ανησυχία από όλα, ενώ αντίθετα μόνο το ασβέστιο συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο θανάτου.


Οι ερευνητές μελέτησαν τις περιπτώσεις περίπου 38.800 γυναικών με μέση ηλικία 62 ετών. Παρόλο που όσες έπαιρναν πολυβιταμίνες και άλλα διατροφικά συμπληρώματα, ήταν γενικά πιο υγιείς, έτρωγαν πιο υγιεινά, κάπνιζαν λιγότερο και ασκούνταν περισσότερο, σε αρκετές περιπτώσεις τελικά πέθαιναν νωρίτερα από όσες δεν έπαιρναν έξτρα βιταμίνες και άλλα συμπληρώματα.

Αν και δεν μπορούν να εξάγουν με βεβαιότητα ένα συμπέρασμα (γι’ αυτό, άλλωστε, τόνισαν την ανάγκη να γίνουν και άλλες έρευνες πάνω στο ζήτημα), οι ερευνητές δεν αποκλείουν το αυξημένο ποσοστό θανάτων, σε μερικές περιπτώσεις, να συνδέεται με τις παραπάνω βιταμίνες και τα λοιπά συμπληρώματα.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ανάλογα συμπεράσματα θα πρέπει να εξαχθούν και για τους άνδρες.

Η νοοτροπία «το παραπάνω είναι και καλύτερο» δεν είναι σωστή, επισημαίνουν οι επιστήμονες, που επισημαίνουν πως η νέα έρευνα έρχεται να προστεθεί σε ένα αυξανόμενο αριθμό ενδείξεων ότι ορισμένα αντιοξειδωτικά συμπληρώματα (όπως η βιταμίνη Α και Ε ή το βήτα-καροτένιο, μπορούν τελικά να αποβούν επιζήμια για τον οργανισμό σε μεγάλες δόσεις. Για αυτό το λόγο, όπως υπογραμμίζουν, «δεν μπορούμε να συστήσουμε την χρήση βιταμινών και άλλων συμπληρωμάτων ως προληπτικό μέτρο, τουλάχιστον όχι σε ένα πληθυσμό που διατρέφεται καλά».

Μόνο αν κανείς έχει έλλειψη σε κάποια συγκεκριμένη βιταμίνη ή άλλο στοιχείο, έχει ιατρικό νόημα να πάρει συμπληρωματικές ποσότητες, τονίζουν.

ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ

Αναγνώστες

Αναζήτηση στό Διαδίκτυο

Φόρτωση...

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ

Άμεση Επέμβαση Λιμενικής Αστυνομίας 108
Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία 1014
Αστυνομία - Άμεση Δράση 100
Ε.Λ.Π.Α. 10400
Κέντρο Δηλητηριάσεων 210 7793777
Πρώτες Βοήθειες - Ε.Κ.Α.Β. 166
Πυροσβεστική Υπηρεσία 199
Πυροσβεστική Υπηρεσία Λεχαινά 26230-22199
Πυροσβεστική Υπηρεσία Αμαλιάδα 2622-22199
Πυροσβεστική Υπηρεσία Πύργου 199
Βλάβες Δ.Ε.Η. 1050
Βλάβες Δ.Ε.Η. Λεχαινά 26230-22235
Βλάβες Δ.Ε.Η. Αμαλιάδα 26220-22756
Βλάβες Δ.Ε.Η. Πύργος 26210-36079
Βλάβες Ο.Τ.Ε. 121
Βλάβες Ο.Τ.Ε. από κινητό τηλέφωνο 13888
Τεχνική Υποστήριξη ISDN Από σταθερό χωρείς Χρέωση 800 1126000
Λιμεναρχεία
Ζακύνθου-Κυλλήνης 26950 28117
Κεφαλονιάς-Κυλλήνης 26230 92211
Πάτρας 2610 341002
Πολιτικά αεροδρόμια
Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» 210 3530000
Αράξου 26930 54000
Ζακύνθου 26950 29500
Κεφαλονιάς 26710 29900
Αστυνομικά τμήματα
Ανδραβίδας 26230-54204
Λεχαινών 26230- 23333
Αμαλιάδας 26220-38210
Πύργου 26210-81734
Κέντρα υγείας
Γαστούνης 26230-32222-33000
Βάρδας 26230-72222-72223
Σιμόπουλου 26220-31444-31555
Αγροτικά ιατρεία
Ανδραβίδας 26230-54366
Λεχαινών 26230-22222
Τραγανού 26230-61246
Νοσοκομεία
Πύργου 26210-82300
Αμαλίαδος 2622022222
Τμήμα εξυπηρέτησής πελατών Άλλων εταιριών Σταθερής και κινητής Τηλεφωνίας
WIND-TELLAS 13800
WIND 210-5100100.. Και από Κινητό Wind 1260
Wind-q-telecom 21o-5100100 Και από κινητό Q-TELECOM 1225
COSMOTE-13838
Vodafone-13830
OTE-13888

MAKEDONIA

Mcedonia- Hellas Pictures, Images and Photos

ΕΛΛΑΣ

5